Podľa hlavného stratéga spoločnosti Volkswagen Michaela Josta prechod automobilky na elektrifikáciu naďalej prináša obchodné príležitosti. Okrem veľmi dobrých predajných výsledkov to začína vyzerať, že Volkswagen plánuje používať batérie vo vlastných vozidlách voľných k predaju, aby pomohol nabíjať elektrickú sieť.
V rozhovore pre agentúru Reuters Jost oznámil: ,,Do roku 2025 budeme mať prostredníctvom našich elektrických automobilov k dispozícii úložisko energie v hodnote až 350 gigawatt – hodín. V rokoch 2025 až 2030 sa toto množstvo zvýši až trojnásobne.“ Jost dodal, že je to viac energie, ako generujú všetky vodné elektrárne na svete.
V súčasnosti sú Nissan Leaf a Mitsubishi Outlander jediné vozidlá na trhu, ktoré podporujú zdieľanie energie z batérií naspäť do siete. Aj keď máte jedno z týchto vozidiel, vaša domáca nabíjačka musí podporovať bilaterálne nabíjanie a to umožňuje energii prúdiť do batérie a naspäť do siete. To, čo Volkswagen navrhuje by mohlo pomôcť okrem spoločnosti samotnej a ľuďom, ktorí vlastnia jej elektrické vozidlá, ale aj by to mohlo byť súčasťou prebiehajúceho vývoja elektrickej dopravnej siete.
Nedávne pokroky v technológií batérií, ktoré poháňajú elektrické vozidlá, tiež zmenili prostredie siete, konkrétne riešenia batérií Powerpack od spoločnosti Tesla. Spoločnosť ich nasadila v Austrálii, USA v Kalifornii a na Havaji na ostrove Kauai a na ďalších miestach. Tieto lokácie umožňujú dodatočnú energiu, ktorú môže produkovať solárna a veterná energia. V súčasnosti však táto energia navyše nie je potrebná, je iba skladovaná a využíva sa buď v čase intenzívneho využívania elektrickej energie, alebo v noci. V podstate sa tak nahradzujú tradičné metódy efektívnejšou cestou umožňujú obnoviteľným zdrojom generovať čo najviac energie.
Pointa plánu spoločnosti Volkswagen, je vytvorenie distribuovaného systému ukladania energie. Stanice Powerpack od firmy Tesla sú vynikajúce, ale ak sú zrazené z linky náhodou alebo prírodnou katastrofou, ako napríklad ohňom, mohli by narušiť sieť práve keď je najviac potrebná. Ak by sa z každého elektrického vozidla stalo toto úložné riešenie, nezastaví zvyšné batérie vonku od napájania siete ani porucha vo vašej oblasti. Následkom budú mať majitelia elektrických vozidiel pravdepodobne najmenšiu tendenciu v prípade núdze obetovať energiu zo svojich vozidiel.
Pre spoločnosť Volkswagen by to mohol byť zdroj príjmu, o ktorý by sa pravdepodobne podelili so svojimi zákazníkmi, keďže firma chce využívať svoje vlastné elektrické vozidlá ako zdroj energie. Nie je však ešte na čase predstavovať si ďalšie automobilky podporujúce túto robustnú a čistejšiu sieť, no v budúcnosti bude možno podporovanie nabíjania medzi vozidlami bežnou vecou.