Pokiaľ pri vašom pobyte v zahraničí dôjde k ochoreniu či úrazu a bude nutné vyhľadať lekársku pomoc, vždy v prvom rade kontaktujte asistenčnú službu poisťovne, u ktorej máte uzatvorené cestovné poistenie. Asistenčná karta s kontaktmi je vždy súčasťou zmluvy a mali by ste ju mať so sebou v peňaženke.
Vždy dbajte na dostatočný rozsah poistenia. Cena za vyššie limity plnenia je v porovnaní s ťažkosťami v zahraničí zanedbateľná. Európsky preukaz poistenca nestačí. Môže vám zaistiť prijatie v zdravotníckom zariadení, náklady na ošetrenie ale môžu vymáhať od vás. Nie vždy vás ošetria bez nutnosti zaplatiť na mieste. Je lepšie mať radšej finančnú rezervu. Starostlivo uschovajte všetky lekárske správy aj účty za ošetrenie. Po návrate do SR dokumenty predložte poisťovni.
Pokiaľ niekto spôsobí škodu vám, požadujte po vinníkovi číslo jeho poistenia a ihneď kontaktujte svoju asistenčnú službu. Poistnú udalosť ohláste vždy okamžite asistenčnej službe. Operátor asistenčnej služby vám poradí, ako postupovať, zaistí vám prevoz aj ošetrenie v najbližšom vhodnom zdravotníckom zariadení. Súčasťou poistenia môže byť aj denné odškodné za pobyt v nemocnici. Finančný príspevok snáď čiastočne zmierni pokazenú dovolenku.