Ako vám pomôžu asistenčné služby v rámci PZP?

Na vašu poisťovňu sa môžete spoľahnúť nielen v prípade, keď spôsobíte škodu niekomu inému. Môže vám poskytnúť pomoc a asistenciu napríklad aj vtedy, keď sa vám vybije batéria, natankujete nesprávne palivo alebo dostanete defekt.

Ako asistenčné služby fungujú?

Veľmi jednoducho. Stačí zdvihnúť telefón a vytočiť číslo asistenčnej služby vašej poisťovne a operátorovi následne popísať vzniknutú situáciu. Následne by vodič mal postupovať podľa pokynov operátora. Základnou úlohou tejto praktickej služby od poisťovne je poradenstvo v prípade dopravnej nehody alebo škodovej udalosti, kedy vám operátor bude presne vedieť povedať, ako ďalej postupovať. Asistenčné služby tiež môžu pomôcť napríklad aj takto:

· zariadia opravu defektu,

· privolajú odťahovú službu alebo opravára,

· vyhľadajú najbližší autoservis,

· zabezpečia náhradné vozidlo alebo ubytovanie,

· poskytnú rôzne druhy informácií, napríklad právne, administratívne a ďalšie.

Ide teda o šikovného pomocníka, ktorým je v podstate vaša poisťovňa. Nemusíte si robiť starosti s vybavovaním a zabezpečovaním opravárov či iných služieb. Je dobré vedieť, že povinné zmluvné poistenie nekryje iba vašu zodpovednosť za škodu, ale môžete sa naň spoľahnúť aj v prípade rôznych nepríjemných situácií a problémov.

Sú asistenčné služby zadarmo?

Keď si uzatvoríte PZP, automaticky sú v ňom zahrnuté aj asistenčné služby. Je však dôležité vedieť, že ich rozsah sa líši nielen medzi jednotlivými poisťovňami, ale aj v rámci konkrétnych poistných balíkov. V zásade platí, že vyššie balíky zákonného poistenia zahŕňajú aj asistenčné služby v širšej miere. Niektoré úkony môžu asistenčné služby zabezpečiť prostredníctvom externej spoločnosti, čo pre klienta znamená, že ich bude musieť zaplatiť z vlastného vrecka.

Pri uzatvorení povinného zmluvného poistenia sa preto určite oboznámte aj s rozsahom asistenčných služieb. Každá poisťovňa má prehľadne spísané informácie o tom, čo zastrešuje v rámci tohto druhu pomoci a ktoré úkony zabezpečí prostredníctvom externej spoločnosti. Tiež uvádza, ktoré služby sú kryté v rámci PZP a ktoré bude musieť klient dodatočne uhradiť

Obľúbené